دندان پزشکی در کرج | دندانپزشکی در کرج | دندان پزشکی زیبایی در کرج

ارتودنسی ثابت به روش دیمون (2)

۱۰:۲۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
آیا امکان استفاده از براکت های بی‌رنگ در این روش وجود دارد؟
در بسیاری از سیستم‌ها ازجمله سیستم براکتی دیمون براکت های بی‌رنگ و سرامیکی وجود دارند و امکان اینکه بیماران بتوانند از نوع سرامیکی و سفید این براکتها در درمان استفاده کنند کاملاً مهیا می‌باشد.

آیا درمان با این براکت ها بسیار سریع‌تر است؟
در مراحل بعدی و انتهایی، درمان با این سیستم براکتی مشکل‌تر خواهد بود ، و سریع‌تر بودن این درمان هنوز به اثبات نرسیده است، ازآنجایی‌ که در این روش هدف افزایش عرض قوس فک در ناحیه عقب قوس دندانی می‌باشد. امکان انجام درمان‌های ارتودنسی بدون کشیدن دندان در این روش کمی بالاتر است. این امر به معنی این نیست که درمان ارتودنسی با این روش همیشه باید بدون کشیدن دندان انجام شود و در بسیاری موارد نیاز به کشیدن دندان در این سیستم می‌باشد.

آیا استفاده از این براکت ها در دندانپزشکی در کرج درد کمتری را به همراه دارد؟
با توجه به اینکه در سیستم damon از سیم‌ها با آلیاژ خاصی استفاده می‌شود که نیروی خیلی کمی بر دندان‌ها وارد می‌کنند. درد این سیستم براکتی کمتر است. البته طبق صحبت های دندان پزشکی در کرج به یاد داشته باشید که درد آن به آستانه درد بستگی دارد می‌باشد که در افراد مختلف متفاوت است.

آیا استفاده از این روش در تمام بیماران در دندان پزشکی زیبایی در کرج توصیه می‌شود؟
با توجه به اینکه استفاده از این براکت ها باعث افزایش هزینه درد درمان بیماران می‌گردد. در مواردی که متخصص ارتودنسی بر کشیده نشدن دندان‌ها با تمرکز بر افزایش عرض قوس فک بالا تأکید دارد، این درمان به بیماران توصیه می‌گردد. البته این به معنای آن نیست که درمان‌های معمول با براکت های عادی نمی‌توانند و نتایج مشابه را برای بیمار فراهم نماید.

هزینه این نوع درمان چقدر است؟
هزینه این درمان به دلیل استفاده از براکت ها و سیم‌های خاص در این روش بالاتر از هزینه درمان ارتودنسی معمول با براکت های کش‌دار بوده و حدود 5/2 تا 4 میلیون تومان بالاتر است.